Článek
Máme za sebou druhý večer StarDance a už není pochyb o tom, že tím, co se bude letos hodně řešit, jsou kostýmy. Na nich diváci nenechali nit suchou. Sluší si proto připomenout slova návrháře Romana Šolce, který je pod nimi podepsaný. Po víc než roce uzrála jako víno.
„Byl to pro mě splněný sen,“ usmíval se kostýmní výtvarník při vzpomínce na okamžik, kdy se dozvěděl, že přebírá otěže kostýmního výtvarníka v oblíbené taneční soutěži. Žezlo loni přebíral po Taťáně Kovaříkové, a tak byla laťka nasazená dost vysoko. „Nejraději bych byl, kdyby všichni mohli tančit až do posledního kola. Postupně by sbírali body od diváků i porotců a na konci by se vyhlásil vítěz,“ vtipkoval před rokem v rozhovoru pro deník Právo Šolc. To ještě netušil, co všechno přijde. A že si možná ukrojil příliš velký krajíc.
„Většinou se novinky objevují na tanečních soutěžích, ostatním se zalíbí, takže je kopírují. Uvidíme, třeba se mi také během StarDance podaří vytvořit nějaký trend,“ zasnil se výtvarník. To ještě nevěděl, jak se svým představám ve finále vzdálí. Nové trendy sice nenastolil, o jeho kostýmech ale i tak mluví celé Česko. Zaujaly i módního gurua Super.cz Filipa Vaňka.
„Urputné ladění tanečníka k tanečnici je za zenitem,“ řekl mimo jiné. A pokračoval dál. „Vypadá to jak z tržnice, kde se kupují kostýmy dětem na Halloween,“ zhodnotil jeden z tanečních outfitů. „Tohle už jsou spartakiádní dresy,“ okomentoval další.
„Je to pro mě stresující, protože je to pro mě poprvé. Je to, jako bych měl jít každý týden k maturitě. Takový ten pocit, jak máte stažený žaludek, aby vám nepraskl zip, neodletěly kameny, aby na tom nikdo neuklouzl či neupadla ozdoba z účesu. Aby prostě všechno klaplo, přece jen je to přímý přenos, nemůžeme to stopnout a jít znovu. Ten adrenalin mě pohání dál,“ nechal se loni v říjnu slyšet Šolc pro iGlanc.
Nabízí se otázka, jaké byly jeho pocity, když se Chili Ta Thuy málem zamotala do rudé vlečky. Jen díky její duchapřítomnosti a talentu jejího parťáka Jakuba Mazůcha sebou na parketu „neflákla“ jako žok. To byl přesně ten moment, který je vaší noční můrou. Ať už tančíte rekreačně, nebo profesionálně.
„Teoreticky bych měl být v klidu. Jak jsou modely na tom ramínku, tanečníci si je obléknou a už by se nemělo nic řešit, protože je to několikrát vyzkoušené, nazdobené, sedí to a zkoušel se v tom i nějaký pohyb. Ale nezkoušelo se to na parketu v té celkové choreografii. Měl bych být v klidu, ale prostě nejsem, protože jsem sám bývalý tanečník, vím, co se všechno může stát. Proto se snažím předvídat, co by se tam mohlo stát,“ doplnil.
Jak se na vlastní oči přesvědčili soutěžící i diváci, není to tak jednoduché. Evidentně se i mistr tesař, v tomto případě bývalý tanečník, který se nyní živí jako návrhář a kostýmní výtvarník, občas utne, respektive „ušije“.
„Používáme různé podlepovací technologie, lepící manévry. Ale ten kostým je opravdu šitý na míru a těm děvčatům tak sedí, že se nemůže stát, že by vykouklo něco, co by nemělo,“ holedbal se před začátkem minulé 12. řady Šolc.
„Nemusím nikoho učit, jak se šije taneční kostým. Jak má být střižený rukáv, jak má být střih kalhotek, aby se nezařezávaly. Při zkouškách už je ten kostým skoro celý hotový,“ doplnil návrhář s tím, že se prý může spolehnout na skvělý tým lidí. O to větší je mrzení soutěžících i diváků, že to na parketu není příliš vidět.