Článek
Na domácí muzikálové scéně zanechala Iveta Bartošová nesmazatelnou stopu. Její divadelní kariéra však smutně odráží příběh popové princezny a její proměnu z pracovité zpěvačky pro nezodpovědný stín její dřívější slávy.
Když v roce 1997 přišla nabídka od skladatele Karla Svobody na dvojroli Adriany a Sandry do úspěšného muzikálu Dracula, Iveta byla na mateřské dovolené s ročním Arturem. Její tehdejší partner Ladislav Štaidl toužil po tom, aby se plně věnovala rodině, ale vidina slávy Bartošovou přiměla v muzikálu účinkovat, což se později ukázalo jako dobrá volba.
Díky Draculovi zažila největší comeback své kariéry a patřila k hvězdám českého popu. Na muzikálový úspěch navázala albem Ve jménu lásky, z něhož pochází i hit Tři oříšky. Na vrcholu kariéry se podílela i na lední revue Mrazík, pro niž nazpívala roli Nastěnky. Její hlas však na představení zazněl jen ze záznamu.
Talentu Bartošové si všimli i sousedé na Slovensku, kde ji v roce 2000 obsadili jako Sandy do lokální verze Pomády. Po dobrých zkušenostech na ni Svoboda pamatoval i při obsazení svého dalšího výpravného kousku Monte Cristo, v němž Iveta ztvárnila orientální krásku Haydée.
V roce 2003 se Bartošová opět představila při návratu Draculy, ale muzikál se tehdy hrál pouze půl roku. Ještě kratší bylo její účinkování v Johance z Arku, kde po náročné přípravě odehrála jen 11 představení. Na derniéře navíc Ivetu nahradila Lucie Bílá, což se zpěvačky velmi dotklo.
Po této zkušenosti se zdálo, že Iveta přitahuje problémy, a s její kariérou to šlo z kopce. Zpěvačka se sice jako Madame Thénardier mihla v Bídnících a dostala možnost vystupovat jako Vietnamka Kim v Miss Saigon, ale do této doby se datuje počátek jejích psychických problémů.
Dalším muzikálovým počinem Bartošové měla být hlavní role v představení Mona Lisa. Iveta se účastnila zkoušek a dostala kostým na míru, ale před premiérou muzikál Michala Davida opustila. Za jejím odchodem měly být neshody s režisérem Liborem Vaculíkem, který nebyl s jejím výkonem spokojený. V roce 2009 ji tak na premiéře nahradila Marta Jandová.
Bartošové tehdy vrátilo sebevědomí překvapivé vítězství v anketě TýTý, ale podobný osud jako Mona Lisa měl i její další pokus o comeback. Stejně nezodpovědně se zachovala i v případě Děti ráje, kde nakonec také neúčinkovala. Po těchto zkušenostech už nikdo spolupráci s nevyzpytatelnou Bartošovou neriskoval.