Článek
Dva týdny před posledním natáčecím dnem odtajnili tvůrci filmové trilogie Zahradnictví první teaser. Projekt, který se natáčí už od poloviny června tohoto roku v Praze, Jaroměři, Veltrusech, Žatci a v dalších lokacích, tak naznačuje, jak bude unikátní trilogie vypadat.
„Zahradnictví vzniká v česko-slovensko-polské koprodukci s rozpočtem 120 miliónů korun, ale je unikátní v mnoha směrech. Diváci zde uvidí ty nejlepší české herce a také třeba největší filmové stavby novodobé historie českého filmu,“ řekl producent Viktor Tauš.
Scénář inspirovaný životem vlastní rodiny, ze kterého čerpal už pro příběh filmu Pelíšky, napsal Petr Jarchovský. Režisérem všech tří filmů – Rodinného přítele, Dezertéra i Nápadníka – je Jan Hřebejk. Podle jejich vlastních slov jde o nejzásadnější projekt dosavadní spolupráce této tvůrčí dvojice.
„Tato trilogie je návratem Hřebejka a Jarchovského do světa filmů, pro které jsem je začal milovat. S typickým humorem a laskavostí svých autorů vypráví rodinnou kroniku na pozadí nejpohnutějších období dějin naší země 20. století," dodal Tauš.
První část s názvem Rodinný přítel přijde do kin na jaře a představí zejména milostný trojúhelník tvořený Aňou Geislerovou (48), Ondřejem Sokolem (53) a Martinem Fingerem na pozadí válečných let v naší zemi.
Druhý film se soustředí na dobu poválečnou a zvraty v období po roce 1948 v příběhu Dezertér, postaveném především na rodině majitele kadeřnického salonu v podání Jiřího Macháčka. Jeho ženu ztvárnila Gabriela Míčová, její sestry Klára Melíšková a Aňa Geislerová. V kinech se objeví příští září.
V závěrečné části Nápadník, která uzavře celou trilogii děním v 50. letech, a do kin přijde v listopadu, zazáří mladá dvojice Anna Fialová a Ivan Lupták. Všechny tři filmy spojuje zahradnictví Davida Novotného a jeho ženy Lenky Krobotové jako místo rodinného stmelování, posouvání osudů jednotlivých postav a zázemí napříč dobami a režimy.
Příběhy rozvětvené rodiny odehrávající se v letech 1939 – 1959 svými dekoracemi dotvořil architekt Jan Kadlec, střihu filmů se ujal Vladimír Barák a hudbu k nim skládá Petr Ostrouchov.