Článek
Je to již devatenáct let, co atletka Šárka Kašpárková na mistrovství světa v Athénách trhla český rekord v trojskoku. Sportu se věnuje i nadále a dělá vše pro to, aby se k němu dostaly také děti, kterým nedostačují finanční prostředky.
Šárka sama moc dobře ví, kolik výdajů se se sportem pojí. Rodiče musí dětem hradit členské příspěvky v oddílech, startovné, vybavení nebo i poplatky za různá soustředění a závody a pro mnohé rodiny jsou finančně nedostupné. Proto se sportovkyně stala ambasadorkou projektu, v rámci kterého může zakoupením vybraných produktů v prodejnách známého supermarketu od 28. července do 24. srpna pomoci každý. Vybrané finanční prostředky rozdělí Česká olympijská nadace dětem z finančně znevýhodněného prostředí.
„Chtěla bych pozvat každého, aby se zapojil a pomohl dětem, aby nepřicházely o sny a radost ze sportu,” říká Šárka Kašpárková. Co ji motivovalo k tomu se propojit s takovým projektem? „Ten důvod je jednoduchý – kampaň má sportovní tematiku a pomáhá dětem. Pohybuji se mezi sportujícími dětmi, hovořím s rodiči a také sama z vlastní zkušenosti vím, že náklady na sportování dětí nejsou malé. Šanci sportovat by měly mít všechny děti a tímto způsobem jim můžeme pomoci,” říká sympatická brunetka, která před čtyřmi lety soutěžila ve StarDance, kde nechala spoustu sil i kil.
Sportovkyně vede ke sportu nejen druhé, ale také svou dceru Terezu. „Od narození se pohybuje ve sportovním prostředí, snažili jsme se jí dát základy z co největšího množství sportů a vést ji k všestrannosti. Chodila na tenis, atletiku, basketbal a volejbal. Kromě finanční podpory jí dáváme především podporu rodičovskou. Snažíme se jí poradit a jsme její nejvěrnější fanoušci ve chvílích, kdy se jí daří, ale hlavně když se nedaří a potřebuje pomoci,” říká Šárka Kašpárková.