Hlavní obsah
Článek

Když kandidovala za Stranu zelených do Evropského parlamentu, cítila se Johanna Nejedlová silná v kramflecích. Známá aktivistka se objevila i v primáckém Prostřenu. Voliči jí ale dali jasně najevo, že ji v Bruselu nechtějí. A tak to zkusila aspoň na pražském magistrátu. Zdeněk Hřib se chytil a nová kampaň je na světě!

„Obtěžování do veřejné dopravy nepatří a nehodláme ho tolerovat! Chceme jasně odsoudit osahávání, nevyžádané dotyky, otravné zírání nebo pokřikování ve veřejné dopravě. Aby si to případní hulváti uvědomili, že tohle do slušné společnosti nepatří,“ řekl k novému projektu v MHD bývalý primátor.

„Samozřejmě víme, že jenom kampaní všechny hrubiány nenapravíme. Proto v kampani vyzýváme také ostatní cestující, aby nebyli lhostejní, když se stanou svědky podobného chování,“ dodal Hřib, který nezapomněl zmínit organizaci Konsent. Za ní stojí právě Nejedlová.

„Když jsme před nějakou dobou přišli za radním Adamem Zábranským s tím, jestli by nemohl pomoct zařídit, aby v pražském MHD byla kampaň k sexuálnímu obtěžování, moc jsme nevěřili, že to dopadne. V Česku zatím nikde taková kampaň nebyla. A ono se to nakonec strašně rychle semlelo,“ pochvalovala si aktivistka na sociálních sítích.

Lidé v diskuzi pod Hřibovým příspěvkem na Facebooku už chválili o poznání méně. „Takže trafika pro neúspěšnou kandidátku Zelených do europarlamentu?“ ptal se Josef. „Chápu, Johanna Nejedlová se nedostala do Evropského parlamentu, tak potřebuje peníze získat jiným způsobem,“ přitakal Michal.

„To je prima - a na co ještě budeme potřebovat edukativní kampaně? Mám poslední dobou takový dojem, že jsme všichni nesvéprávní, tápající a čekající na nevyžádané rady,“ shrnula Ivana.

„Chtělo by to nějak vysvětlit taky těm vágusům, nacamrancům, pofetlům a jiným příjemným lidem v MHD. Mám trochu pocit, že letáková kampaň je nějak nezasáhne,“ zamyslel se Jakub, kterému dalo dost lidí za pravdu.

Diskutující hodně zajímalo, kolik tato kampaň vlastně stála. Prý byla za hubičku. „Občas se nás lidi ptají, kolik tahle sranda stála z kapes daňových poplatníků. No, když se chce, tak jdou věci fakt levně. Celá produkce včetně tisku se totiž vešla pod 50 tisíc korun. Už teď vidíme, že zásah to má nedocenitelný,“ vzkázala Nejedlová.

Na to konto lidé vzkázali jí a hlavně Hřibovi, že by bylo možná přínosnější, když by Dopravní podnik udělal kampaň týkající se umístění tlačítka pro nouzové zastavení vlaku z nástupiště. O něm totiž většina cestujících nemá ani tušení.

10
fotek

Další články

Načítám