Hlavní obsah
Článek

Ani dopravní experti se ne a ne shodnout, jestli je zvýšení nejvyšší povolené rychlosti na dálnicích krokem kupředu, či zpět. Na ministerstvu dopravy jsou v tomto ohledu optimisté a nyní přišli s tím, že magických 150 kilometrů v hodině nemusí znamenat problém. A to ani v Česku, kde dálnice nejsou ve stoprocentní kondici.

„V roce 2025 se po českých dálnicích poprvé projedeme 150 km/h. Rekordně investujeme, rekordně zahajujeme a zprovozňujeme dálnice. Posilujeme tím českou ekonomiku a zrychlujeme dopravu napříč republikou. A nově se také po dálnici D3 projedeme touto rychlostí,“ informoval na síti X ministr dopravy Martin Kupka.

„Zvýšená maximální rychlost bude pouze za podmínek dobré viditelnosti. Tento úsek bude osazený i telematickými značkami, aby mohly při zhoršených podmínkách rychlost snížit i pod 130 km/hod. V budoucnu také zvažujeme rozšíření stopadesátky na 60 kilometrech dálnice D11 mezi Kolínem a Jaroměří a 30 kilometrech dálnice D1 mezi Bělotínem a Bílovcem na Moravě,“ doplnil šéf resortu.

A nestačil se divit. Češi, kteří tak dlouho volali po zrušení omezení a 130 km/h jim přišlo málo, najednou obrátili a vzkazují, že to není příliš dobrý nápad. Poukazují na hrozivý vozový park, kterým se „pyšní“ tuzemští řidiči. Zmiňují i evropský trend snižování rychlosti s ohledem na emise a hluk. Utrpí tím i plynulost provozu, jak zmiňuje například web Zdopravy.cz.

Najdou se samozřejmě i tací, kteří rozhodnutí kvitují s nadšením a těší se na parádní rychlou jízdu. A naopak by pokutovali ty, kdo jedou v levém pruhu zbytečně pomalu a brzdí jej.

Pravda, při pohledu na české dálnice je návrh ministra dopravy beztak z říše snů. Protože na oněch 150 km/h možná ani nedojde. Nešvar jezdit v levém jízdním pruhu, i když dotyčný jede výrazně méně než povolených 130 kilometrů v hodině, se v tuzemsku v posledních letech rozšířil jako mor a nikdo si s ním neví rady. A tak rychlejší vozy mají beztak smůlu…

4
fotky
Související témata:
Dálnice D3
Maximální povolená rychlost

Další články

Načítám