Článek
Když někdo dělá totéž, nemusí to být totéž. Čítankovým příkladem tohoto rčení jsou dámy v podezřele podobných šatech.
Ač jsou šaty velice podobné, jejich autoři jsou různí. Už loni dělala v tyrkysové nádheře parádu na bratislavském Plese v Opere Alena Pallová. Slovenská lékařka byla díky modelu z dílny návrháře Lukáše Kimličky ohodnocena jako královna plesu a její šaty byly označené za ty nejkrásnější, které se v historické budově Slovenského národního divadla objevily.
I vzhledem k tomu, že model návrháře Kimličky vzbudil takovou pozornost, je víc než zvláštní, že velmi podobné šaty vytvořila návrhářka Jiřina Tauchmanová pro Andreu Kalivodovou. Člověk se jen může pozastavit nad tím, že Kalivodová v okopírovaných šatech vyrazila zrovna na Česko-slovenský ples, kde se to hemžilo lidmi, kteří loni viděli model Aleny Pallové naživo.
„Velmi mě těší, že se někomu moje šaty líbí a dá si je ušít. Docela mě ale mrzí, že to udělá veřejně známá osoba, v tomto případě česká operní zpěvačka, a v médiích potom prezentuje, jak spolu s návrhářkou šaty vymyslely,” komentoval celou věc Kimlička.
Při porovnávání výtvorů Kimličky a Tauchmanové nám nezbývá nic jiného, než se pousmát. U slovenského modelu vítězí kvalita materiálu i sytost barev. Hlavním kamenem úrazu české verze šatů bylo, že Tauchmanová do výrazného modelu s prvky aranžované krajky oblékla momentálně prostorově výraznější zpěvačku. Operní diva, která na první pohled ještě stále kojí, by si zasloužila naopak mnohem méně výrazné šaty v minimalistickém duchu.
Nezbývá nám než pokorně konstatovat skóre Slovensko vs. Česko 1:0.