Článek
Ať už návštěvníci Plesu v Opeře tvrdí, co chtějí, primárně jde všem o to, aby se co nejvíce líbili.
Vendula Svobodová (52) věnovala přípravě svého zevnějšku hodně času a energie, ale nesetkalo se to příliš s úspěchem. Šaty poseté safíry a zdobené bílým zlatem sice byly ty nejhodnotnější, které se ve Státní opeře objevily, nositelka v nich vypadala ale zbytečně rozložitě. Kámenem úrazu byla příliš rozměrná řasená sukně a hlavně kožešinová štola v živůtku, která model vrátila zpátky v čase. Kožená vsadka sukně zdobená drahými kameny by mnohem lépe vynikla na jednoduchých pouzdrových koktejlkách.
Nezklamala ani častá držitelka titulu módní halucinace Míša Nosková (41). Když si vybírala model v půjčovně šatů, tak namísto večerní róby sáhla rovnou po svatebkách. A nešlo o jen tak ledajaké svatební šaty, ale rovnou o kreativní variantu se záclonovitou vlečkou, která nejspíš pamatovala ještě disko éru osmdesátých let.
I Ornella Štiková si do Opery přišla prožít svých patnáct minut slávy. A to doslova. Ani ne po čtvrt hodině ji totiž ochranka vyvedla z budovy. Jistě není jednoduché vybírat šaty pro ženu v pokročilém stadiu těhotenství, ale tyto příliš jednoduché temně fialové šaty nedosahují úrovně, kterou by si akce typu Plesu v Opeře zasloužila. Hvězdnost modelu nedodal ani krystalový set Swarovski.
Materiál šatů od návrhářky Miriam Janásové, které oblékla Tereza Fajksová (35), působí bohužel příliš levně. Vysoký rozparek navíc vypadá dost prvoplánově a štrasové šperky Šenýr, zejména pak šandeliérové náušnice, se stylově tlučou s antickou róbou.
Pokud by se místo tomboly vyhlašovala soutěž o největší dekolt, jistě by to vyhrála Julia Liptáková. Hluboký výstřih ale v tomto případě na takovéto akci není předností, ale spíš nevýhodou. Pokud je navíc v kombinaci s přehnaně vysokým rozparkem sukně, tak celek působí nevhodně ordinérně.