Hlavní obsah
Článek

Opět se ukázalo, že použití umělé inteligence má své hranice. Když je přejdete, dost riskujete. Třeba jako Tomio Okamura a jeho tým. Předvolební spot jeho hnutí je všechno, jen ne povedený. Jako odstrašující příklad ale funguje skvěle.

Vlastně je úplně jedno, co vás do očí praští jako první. Jisté je, že toho bude víc než dost. Ať už jsou to chaloupky jako vystřižené ze Shreka nebo jiné animované pohádky, opakující se obličeje hlavních protagonistů i podivná umělohmotnost. Tedy kromě otravného textu písně, kde se do omrzení oslavuje vše „české“.

Co na tom, že typické české auto vypadá, jako by projelo čínskou výrobní linkou, rodina si bere na piknik zcela nepochopitelně obří koš velmi netypického pečiva, kde chybí tradiční chléb, rohlíky i housky, když už jsme u toho.

Nepomůže tomu ani potlach s kamarády, kde se kromě tupláků piva skví na stole i preclíky a něco, co může být pomazánka, třeba škvarková, ale i popcorn, kdoví. Ano, preclíky, ty jsou taky pro Česko typické, stejně jako dobové oděvy zavánějící spíše alpskými zeměmi. Takže to spíš vypadá jako reklama na Oktoberfest.

„Nový song o silných poutech k  domovu, k lidem, k naší zemi. Sentimentální? Možná. Ale láska k vlasti není klišé, je to síla, která nás drží pohromadě a motivuje do akce,“ zasnil se Okamura.

Ten ostatně v klipu i sám účinkuje. A nutno říct, nepomáhá. Jeho kotlíkářské číslo na louce plné „šťastných dětí“ je zvláštní. Ani ne vtipné, spíš úlisné a do budoucna varující. Teď už děti nikdy nepustíte na louku samotné, chtělo by se dodat.

Jako parodie na předvolební spot je nicméně uvedený počin velmi povedený, o tom žádná. Jen si nejsme jistí tím, že tak byl od začátku zamýšlen. A je dalším důkazem, že AI je možná dobrý sluha, ale zlý pán.

Na druhou stranu je třeba dodat, že i když je to kampaň s mnoha výhradami, není tak pekelná jako počiny v uplynulých volebních obdobích. Například ta, kde SPD angažovala Janu Yngland HruškovouOlivii Žižkovou (49).

Neúspěšná kandidátka na prezidentku a zpěvačka známá obskurním hitem Evropo dýchej daly v roce 2018  vzniknout hodně podivné, naštěstí velmi krátké podívané. Nejdříve se Žižková do kamery zeptala, zda lidé volí SPD a na odmítavou reakci pak sborově i s Žižkovou a dalším kolegou zahlásili „To my jo“. To aktuální spot je vedle toho hollywoodský velkofilm.

5
fotek

Další články

Načítám