Článek
Ministr dopravy Martin Kupka to myslel jistě dobře. Jeho vzpomínka na legendárního stavitele Jana Pernera ale dopadla jinak, než původně zamýšlel. Záhy se mu jeho slova vrátila jako bumerang.
„Je neuvěřitelné, co se dá stihnout za 31 let života? Příběh českého stavitele železničních tratí Jana Pernera bere dech i 179 let po jeho předčasné smrti. Položil základy české železniční sítě. Jeho inovátorské a odvážné trasování dráhy mezi Olomoucí a Prahou určilo základní železniční osu země, kterou využíváme dodnes a stále ji modernizujeme,“ nechal se slyšet ministr dopravy.
„Je neuvěřitelné, co se dá za čtyři roky v téhle zemi zmršit,“ vzkázal mu v následné diskuzi na facebooku Ladislav. Tomu pak další diskutéři vytmavili kvůli faktu, že Andrej Babiš byl u moci předchozích osm let, takže měl ještě víc času na to pohnout s celým resortem.
„A vy nejste schopen ani propojit dálnice na Polsko a Rakousko. Akorát s*át lidi s kontrolami emisí,“ rozčílil se Hannz. „Politici nesahají takovým lidem ani po prsty u nohou,“ přitakal Odin.
„Jak by ta výstavba asi vypadala, kdyby se jelo podle dnešních zvyklostí? Výkupy pozemků, to by byl vejvar, malá domů…,“ zamyslel se Honza, který má za to, že by se dle dnešních pravidel v minulosti nepostavilo nic.
„V roce 2024 by nestihl postavit ani železniční most na Výtoni,“ přispěl svým názorem Jiří. „Kdyby žil Jan Perner déle, mohli jsme jezdit dneska vlakem 300 kilometrů v hodině, jako jinde,“ vtipkoval Marek.