Hlavní obsah
Článek

Pirátská kandidátka do Evropského parlamentu Zuzana Klusová by moc ráda uspěla ve volbách. Dopředu anoncuje, že do Bruselu chce dojíždět. Klidně se prý ze severu Moravy otočí za jediný den. To ale není jediná kaňka na kráse snižování uhlíkové stopy, kterým se strana chlubí.

„Já se neodstěhuju. Jsem tu doma. Brusel - Katovice či Krakov jde otočit i za den. Bude to boj, ale ten plán je pomoci Karvinsku, ne sobě,“ dušovala se na sociální síti pirátská hvězda, která za svá slova na síti X rázem sklidila velkou bídu.

„Europoslanci v Bruselu většinou nebydlí, prakticky všichni dojíždějí a zhruba polovinu času jsou doma v Česku. Navíc tam je přímo povinnost být v regionu. Podle mě je právě zásadní zůstat v kontaktu s realitou v Česku,“ argumentovala. To jí podle zlých jazyků tak úplně nevyšlo.

„To asi budete muset využít ta zlá letadla se spoustou emisí, že?“ zeptal se uživatel jménem Silent Exploration.

„Tak hlavně že v kampani máte elektroauto, abyste ukázali, jak vám jde o planetu. Ale lítat na otočku do Bruselu za erár, to je jiná. To tu planetu drbe na bradičce. Pokrytectví level ekologická konference s private jety,“ pozastavil se Petr.

Ve svém komentáři uhodil hřebíček na hlavičku, když zmínil pirátský elektromobil, kterým se strana v poslední době tak ráda chlubí. Jezdit na elektřinu je fajn, když ovšem za rohem, ve chvíli, kdy se nikdo nedívá, nenasedáte do „obyčejného“ nafťáku. V jedné ze svých reportáží na to upozornil politický reportér Jan Špaček.

„Je to takové servisní vozidlo. Bylo by fajn, kdyby bylo taky na elektřinu, ale my na to prostě nemáme peníze,“ řekl na omluvu 1. místopředseda Pirátů Marcel Kolaja.

Přesně tak byl ekologem i Tomáš Klus, jmenovec pirátské kandidátky. Před lety se lísal k elektrovozům, aby poté usedl do svého SUV nebo dodávky. Tedy vozů, které jezdily na „starou dobrou“ naftu.

Související témata:
Česká pirátská strana (Piráti)
Zuzana Klusová

Další články

Načítám