Článek
Dvě prvorepublikové krásky, herečky, obě s černou pověstí kolaborantek, které byly nakonec veřejností zatraceny. Baarová kvůli vztahu s Josephem Goebbelsem, Gollová pro vztah s Wilhelmem Söhnelem, jenž působil v Českomoravském filmovém ústředí, které v době německé okupace provádělo dozor nad českou kinematografií. Hrály ve stejné době, a přesto se Lída Baarová a Nataša Gollová před kamerou setkaly jen jednou. V legendární Dívce v modrém, která se natáčela na zámku Slavkov u Brna.
Máte-li rádi prvorepublikové filmy, písně a zajímáte se i o zákulisí informace a životy tehdejších hereckých hvězd, pak nevynechejte díl podcastu Výlety za klasikou věnovaný zámku Slavkov u Brna. Právě v něm se totiž dozvíte nejen zajímavosti o nejmohutnějším barokním zámku na Moravě, ale také z natáčení filmu Otakara Vávry z roku 1939, Dívka v modrém.
V protektorátní černobílé komedii excelují Lída Baarová coby oživlá dívka z obrazu a Oldřich Nový jako podivínský notář Karas, který utíká před vdavek chtivými ženami z okolí. Ačkoliv se lásce brání, nakonec kouzlu Baarové propadne a zamiluje se. Až časem vyjde najevo, že nejde o opravdovou kontesu z obrazu, ale o dvojnici se jménem Vlasta, kterou mu podstrčili jeho vypečení kamarádi.
Právě v Dívce v modrém se poprvé a zároveň naposledy před kamerou potkaly hvězdy Baarová a Gollová, šlo o jednu jedinou scénu. Ačkoliv v osobním životě se jejich příběhy prolínaly, pracovně už nikdy více nesetkaly. Ve filmu ale obě prokázaly komediální talent, kterým se baví i současní diváci.
Film Dívka v modrém je oblíbený i díky písním Oldřicha Nového, v podcastu Výlety za klasikou si můžete připomenout například píseň Proč obraz tvůj nedá srdci spát.
Na zámku Slavkov se nenatáčela ale jen Dívka v modrém. Zavítal sem i filmový štáb snímků Marie Terezie či Napoleon. Oblíbené filmařské místo můžete nyní navštívit i vy. Historické informace a zajímavosti si nezapomeňte poslechnout v podcastu Výlety za klasikou.