Článek
V pořadí již pátý srovnávací test prokázal, že nejlevněji nakoupíte v Lidlu. Cenový test byl proveden dne 30. dubna 2024 v pražských prodejnách obchodních řetězců Lidl a Penny. Jelikož letos Česko hostí hokejové mistroství, zaměřili jsme se na potraviny, které spotřebitelé běžně nakupují, aby si zpříjemnili a užili chvíle u svých televizních obrazovek, zatímco fandí domácímu týmu. Proces srovnání potravin byl objektivní a zahrnoval, jak porovnání cen, tak i kvality, a to za přítomnosti notáře.
Společnost Lidl k poslednímu dubnovému dni provedla pátý cenový test potravin. Předmětem srovnání bylo 46 běžných produktů, které byly zakoupeny v prodejnách Lidl a Penny v Praze. Tentokrát jsme se zaměřili na potraviny, které Češi standardně nakupují k příležitosti sledování hokejových zápasů. Proces porovnání cen měl svá přísná pravidla, mezi něž patřilo, že žádný z výrobků z prodejny Lidl nebyl při nákupu v mimořádné slevové akci a zároveň při nákupu nebyly zohledněny případné věrnostní programy. Aby výsledek byl objektivní, porovnávané výrobky musely mít stejné klíčové vlastnosti. Mezi parametry mimo jiné patřila shodná hmotnost, velikost či objem. Právě z tohoto důvodu nebyly do cenového testu zahrnuty potraviny, jako čerstvé maso, ovoce či zelenina.
Zároveň je nutné dodat, že primárním cílem srovnání nebylo pouze ověření jednotkové ceny, například za 1 kg, ale cena na účtence za konečný nákup, jak ji platí běžný zákazník. Do analýzy proto Lidl zahrnul pouze takové výrobky, jejichž hmotnost/velikost/objem byly v obou prodejnách shodné, tudíž se daly objektivně porovnat. Test odráží běžný postup zákazníka při nákupu, u některých produktů jsme zakoupili celé balení, jako například v případě coly, jak je vidět na přiložené účtence. Kromě nápojů byly k srovnávacímu testu vybrány produkty, jako Dupetky s mořskou solí, paprikové a slaninové Chipsy, korbáčky neuzené i uzené či bavorské klobásky.
Během akce bylo jednoznačně prokázáno, že dne 30. dubna 2024 byly ceny nejvýhodnější právě v Lidlu! I všechny předchozí testy prokázaly, že ve dnech provedení nákupu bylo nejlevněji v Lidlu.
O společnosti Lidl
Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 319 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.
Více informací naleznete na: