Článek
Je to jako smlouva s ďáblem. Něco za něco. Chvíli byla krásná, dnes je z ní na oplátku stařena s hororovou vizáží.
Osudová žena snímků Čínská čtvrť, kde okouzlila Jacka Nicholsona, nebo Tři dny kondora, kde účinkovala po boku Roberta Redforda, oscarová herečka Faye Dunaway, prožívá velmi kruté období. To, co jí kdysi pomáhalo oddálit hlodání zubu času, ji nyní v jejích šestasedmdesáti letech dohnalo. Faye se, tak jako většině žen, které to s péčí plastických chirurgů přehánějí, hroutí obličej, jehož další facelift už zřejmě není možný.
Na zdeformovaný obličej upozornila už svým účinkováním na letošních Oscarech. Od té doby má šokované fotografy v zádech. Oscaři pro ni tento rok vůbec byli osudoví. Faye toho svého získala v roce 1976 za snímek Network. Tento rok ho sama měla při ceremoniálu předat za kategorii nejlepší film roku, ale stala se obětí nešťastného omylu záměny obálek. Spolu se svým hereckým partnerem z gangsterky Bonnie a Clyde Warrenem Beattym vyhlásila místo filmu Moonlight nesprávný snímek La La Land.
Faye Dunaway byla v šedesátých letech jedním z nejvýraznějších sexsymbolů světa, který udával módní trendy. Třeba jako když ve filmu Bonnie a Clyde režiséra Arthura Penna z roku 1967 ztvárnila hlavní roli, v níž nenosila pod svetříkem podprsenku.